Lee - 2012-05-30 21:07:48

Rangi



Szczur Okrêtowy – To osoba która dopiero co przyst±pi³a do za³ogi i dopiero siê uczy jak byæ prawdziwym piratem. Nie ma zbyt wielkiego szacunku w¶ród innych piratów, czêsto jest pomiatana przez starszych rang±. Chc±c nie wylecieæ za burtê musi podejmowaæ siê nawet najgorszych zadañ, czyli zwykle robi za majtka, b±d¼ ch³opca okrêtowego (je¶li jest m³ody). By otrzymaæ t± rangê nie trzeba spe³niaæ jakich¶ specjalnych wymagañ. Dostaje j± ka¿dy nowy w organizacji.



Kamrat – To osoba która wykaza³a siê ju¿ jak±¶ dzia³alno¶ci± w organizacji. Jest ju¿ rozpoznawana przez wiêkszo¶æ piratów. Nadal nie jest zbyt powa¿ana przez innych, ale ju¿ nie jest pomiatana i dostaje jak±¶ powa¿niejsz± funkcjê. Tak± jak kuk, marynarz lub artylerzysta. By otrzymaæ t± rangê nale¿y spêdziæ tydzieñ w organizacji, za³o¿yæ w³asn± kartê w kartotece i wzi±æ udzia³ w co najmniej jednym wydarzeniu (takim jak burda w karczmie w wraz z innymi piratami) i codziennym ¿yciu Piratów.



Pirat – To osoba która ju¿ spêdzi³a nieco czasu w za³odze i jest wystarczaj±co do¶wiadczona by byæ prawdziwym piratem. Jest znana przez innych piratów, cieszy siê ich szacunkiem i mo¿e obejmowaæ funkcje podoficerskie. By otrzymaæ t± rangê nale¿y spêdziæ miesi±c w organizacji, aktywnie uczestniczyæ w ¿yciu za³ogi na zatoce i wzi±æ udzia³ w dwóch wydarzeniach.



Krwawy Pirat – To osoba bardzo do¶wiadczona, która bra³a ju¿ udzia³ w niejednym aborda¿u. Jest znana i powa¿ana przez innych piratów nie tylko ze statku, ale w ca³ej organizacji. Mo¿e obejmowaæ funkcje oficerskie. By otrzymaæ t± rangê nale¿y spêdziæ trzy miesi±ce w organizacji, aktywnie uczestniczyæ w ¿yciu za³ogi, wzi±æ udzia³ w piêciu i wydarzeniach i zwerbowaæ co najmniej jedn± osobê.



Wilk Morski – To osoba której s³awa wykracza nawet poza organizacjê. Jest znana w ca³ym Jarkendarze i Khorinis, jak nie jeszcze dalej. By otrzymaæ t± rangê nale¿y przynie¶æ s³awê za³odzê wykonuj±c specjalne zadanie zlecone przez Herszta lub wzi±æ udzia³ w wydarzeniu specjalnym (takim jak turniej walk) i wykazaæ siê w nim czym wyj±tkowym (zwyciê¿enie w turnieju, wyj±tkowy czyn w ¿yciu Zatoki).



Sprzymierzeniec Piratów – T± rangê otrzymuje osoba która wspó³pracuje z Piratami, lecz nale¿y do sojuszniczego Piratów. Nie ma wstêpu do g³ównej siedziby, lecz jego g³os brany jest pod uwagê je¶li chodzi o sprawy Za³ogi.



Funkcje specjalne



]Herszt – Przewodzi wszystkim piratami. Zajmuje siê wiêkszo¶ci± spraw za³ogi, od planowania napadów, poprzez spieniê¿anie zdobytych towarów, a¿ do zajmowania siê Pirackimi inwestycjami. Lecz nie siedzi sobie wygodnie w kryjówce i kieruje stamt±d dzia³aniami piratów, tylko sam bierze udzia³ w aborda¿ach. Zwykle jest to najbardziej do¶wiadczony z kapitanów. Funkcja ta sprawowana jest do¿ywotnio.



Zastêpca - Dowodzi piratami,gdy herszt nie jest w stanie, lecz jeszcze dycha,czyli w przypadku choroby Herszta,czy ciê¿kiej rany.



Kapitan – T± funkcje mo¿na jedynie obj±æ w przypadku posiadania w³asnego statku.  Kapitanowi podlegaj± wszyscy oficerowie, podoficerowie oraz za³oga s³u¿±ca na jego statku. Zale¿y od niego w zasadzie wszystko co zwi±zane jest z  okrêtem. Wytycza zadania dla za³ogi, wyrêczaj±c siê czasem oficerami. Dobry kapitan musi byæ jednocze¶nie strategiem, taktykiem, nawigatorem i charyzmatycznym przywódc±. Od tych cech zale¿y powodzenie wypraw pirackich oraz ¿ycie jego w³asne, jak i za³ogi.



Werbownik - Cz³onek za³ogi Piratów wyznaczony do przyjêcia i wstêpnego przetestowania nowego narybku.



Funkcje oficerskie



Bosman - Bosman zajmuje siê "nadzorem" nad za³og±. Dba o dyscyplinê na statku oraz pilnuje szczegó³owego wype³niania rozkazów kapitana. Je¶li kapitan wyda rozkaz "ogólny" (np. „przygotowaæ siê od aborda¿u!”), Bosman ma za zadanie rozdzieliæ poszczególnym grupom za³ogantów odpowiednie zadania.



Cie¶la Okrêtowy - Dowodzi grup±, zajmuj±c± siê napraw± i konserwacj± poszycia statku. Ich zadaniem jest te¿ oczyszczanie poszycia z ró¿nego morskiego dziadostwa co to siê do owego poszycia przyczepi.



Ogniomistrz - Dowodzi grupami obs³uguj±cymi pok³adow± artyleriê. Od jego dyrygentury zale¿y czêstotliwo¶æ i celno¶æ ostrza³u. Odpowiada tak¿e za konserwacje i dbanie o obs³ugiwany przez jego ludzi sprzêt.



Kwatermistrz - Dba o zaopatrzenie i prawid³owe rozdysponowanie miejsca ³adunkowego. Oprócz tego prowadzi spis ³adunku i zajmuje siê podzia³em ³upów.



Funkcje podoficerskie



Sternik – Wyspecjalizowany, do¶wiadczony ¿eglarz, zajmuj±cy siê kierowaniem (w dos³ownym tego s³owa znaczeniu) statkiem. Mimo ¿e jest to podoficer, jest to funkcja bardzo odpowiedzialna.  W czasie sztormu b±d¼ bitwy morskiej, jego umiejêtno¶ci decyduj± o losie ca³ej za³ogi.



Medyk – Uzdrowiciel, zwykle alchemik. Zajmuje siê leczeniem obra¿eñ odniesionych przez piratów podczas bitw morskich,czy w wyniku zdarzeñ losowych. Jako,¿e na statku nie ma specjalistycznego sprzêtu musi radziæ sobie z tym co ma. W³a¶nie dlatego tak wiele kalek w¶ród piratów.



Funkcje zwyk³e



Kuk – Kucharz okrêtowy zajmuje siê wy¿ywieniem za³ogi czyli przygotowywaniem posi³ków i dbaniem o zaopatrzenie spi¿arni. Wbrew pozorom jest to wa¿na funkcja, która ma wp³yw na morale za³ogi.



Marynarz - Typowy ¿eglarz, zajmuj±cy siê w zasadzie wszystkim co w danym momencie jest do zrobienia. G³ównie ¶miga po olinowaniu i walczy w aborda¿ach, resztê zostawiaj±c Majtkom. Jako najliczniejsza grupa za³ogantów, marynarze stanowi± g³ówn± si³ê aborda¿ow±.



Artylerzysta – ¯eglarz wyszkolony i przydzielony do obs³ugiwania pok³adowej artylerii czyli katapult i balist.



Majtek – Po prostu ni¿szy stopniem marynarz. Zajmuje siê pomaganiem cie¶li (konserwacja statku), kwatermistrzowi (za³adunek),  czasem medykowi (przytrzymywanie rannych,oby nie uciekali).



Ch³opiec okrêtowy - M³odzik bez wiêkszego do¶wiadczenia. Zajmuje siê ró¿nymi czynno¶ciami. Mo¿e pomagaæ kukowi, czy¶ciæ pok³ad, przenosiæ wiadomo¶ci i tak dalej.

www.soldat-climb.pun.pl www.piratesofthenewworld.pun.pl www.muitobem.pun.pl www.nh-team.pun.pl www.gamebox.pun.pl